Medical teaching in times of COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.15110206Keywords:
medical teaching, COVID-19Abstract
The international situation threatens the human race and pushes the issue of humanity and its values into the background. When combined with the training of professionals in today’s environment, this creates a dilemma between humanistic education and technocratic training.
Cuban universities are currently undergoing a process of transformation and new trends, requiring adjustments to various academic profiles and degree programs. Medical science universities are no exception, as they have had to abandon in-person learning due to the current epidemiological situation.
References
Álvarez Escobar MC. Formación del profesional de la salud: una mirada reflexiva. Rev Méd Electrón.2017[citado 10/09/ 2021];39(4). Disponible en: http://www.revmedicaelectronica.sld.cu/index.php/rme/article/view/1822/3572
Rodríguez Fernández Z. Educación en el trabajo en la enseñanza médica superior. Medisan.2017[citado: 10/09/2021];21(7):913.Disponible en: https://www.medigraphic.com/pdfs/medisan/mds-2017/mds177q.pdf
Placeres Hernández JF. 45 años de docencia médica superior en Matanzas. Rev Méd Electrón.2014[citado: 10/09/2021];36(Supl 1):690-691. Disponible en: http://www.revmedicaelectronica.sld.cu/index.php/rme/article/view/1153/html
Pérez Barrero BR, Gutiérrez Torres D, Ortiz Moncada C, González Rodríguez WC, Cuevas Gandaria MA. Nivel de conocimientos sobre COVID-19 en pacientes con urgencias estomatológicas. Rev Inf Cient. 2021 [citado 10/10/2021];100(4):e3467. Disponible en: http://www.revinfcientifica.sld.cu/index.php/ric/article/view/3467

Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Estudiantil HolCien

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Centro Provincial de Información de Ciencias Médicas. Universidad de Ciencias Médicas de Holguín. Cuba.
Política de acceso y distribución
El total de los artículos publicados son contribuciones de acceso abierto, que se distribuyen según los términos de la Licencia Creative Commons Atribución–NoComercial 4.0 que permite el uso, distribución y reproducción no comerciales y sin restricciones en cualquier medio, siempre que sea debidamente citada la fuente primaria de publicación.